Promocje
Rekolekcje z Janem Pawłem II
Rekolekcje z Janem Pawłem II
12,00 zł 10,80 zł
szt.
Problemy bez Ściemy Rafał Szymkowiak
Problemy bez Ściemy Rafał Szymkowiak
16,99 zł 15,29 zł
szt.
Inwazja neopogaństwa o. Aleksander Posacki SJ
Inwazja neopogaństwa o. Aleksander Posacki SJ
24,90 zł 22,41 zł
szt.
Niebezpieczeństwa okultyzmu o. Aleksander Posacki SJ
Niebezpieczeństwa okultyzmu o. Aleksander Posacki SJ
20,00 zł 18,00 zł
szt.
Zawód egzorcysta ks. Andrzej Grefkowicz
Zawód egzorcysta ks. Andrzej Grefkowicz
24,90 zł 22,41 zł
szt.
Wychowanie jest możliwe T.II o. Winfried Wermter
Wychowanie jest możliwe T.II o. Winfried Wermter
12,00 zł 10,80 zł
szt.
Maryja. Siostra - Matka - Królowa
Maryja. Siostra - Matka - Królowa
19,00 zł 17,10 zł
szt.
Potrzeba Matki o. Winfried Wermter
Potrzeba Matki o. Winfried Wermter
15,00 zł 13,50 zł
szt.
Eucharystia na drodze do wolności o. Winfried Wertmer
Eucharystia na drodze do wolności o. Winfried Wertmer
12,00 zł 10,80 zł
szt.
Producenci

Odnaleźć przebaczenie. Perspektywy duchowe (J. Mc Manus CSsR, S. Thornton)

5cd3aa616e522bb81aa89a66aaf0b749276fef91
  • promocja
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 22,50 zł 25,00 zł 22.50
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 1 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Homo Dei
Kod produktu: 86D3-6972F

Opis

Wielu ludzi, którzy doznali zranienia lub których zaufanie i pewność siebie zostały zniszczone, uważa trwanie w urazie za jedyną postawę umożliwiającą im dalsze życie. Wielu uważa, że przebaczając krzywdę, w jakiś sposób zaakceptowaliby ją, pomniejszyli jej znaczenie lub zwolnili winowajcę z wszelkiej odpowiedzialności. Nawet osoby, po których byśmy się tego nie spodziewali, przejawiają nieraz zadziwiającą niezdolność lub niechęć do przebaczania.

Jim McManus i Stephanie Thornton przyglądają się najróżniejszym aspektom postawy nieprzebaczania: jej przyczynom, symptomom i skutkom. Następnie, opierając się na świadectwach osób zmagających się z przebaczeniem oraz na słowach i przykładzie Jezusa, ukazują prawdziwie uzdrawiającą moc przebaczenia i podpowiadają czytelnikom jak ją odnaleźć.

Książka ta jest użyteczna dla wszystkich, którzy muszą zmierzyć się z przebaczeniem we własnym życiu, a także dla tych, którzy starają się pomóc innym uwierzyć, że przebaczenie jest możliwe.

 

 

Fragment książki:

 

 

 

Natura przebaczenia

 

 

 

Zaczęliśmy rozważać Boży aspekt przebaczenia, a teraz przyjrzyjmy się ponownie aspektowi ludzkiemu. Czego przebaczenie od nas wymaga, ile będzie nas kosztowało? Jaką przyniesie nam korzyść? Co musimy zrobić, by przebaczyć lub zyskać przebaczenie?

 

 

 

Przebaczyć nie znaczy... zapomnieć

 

 

 

Trudności z przebaczeniem wynikają w dużej mierze stąd, że słowo „przebaczyć" uchodzi często za odpowiednik „puścić w niepamięć". My, ludzie, potrafimy zapomnieć wiele. Nie potrafimy jednak zapomnieć wszystkiego - i chyba nie leży to w naszym interesie. Czy matka może zapomnieć, że zamordowano jej dziecko? Czy porzucona żona może zapomnieć, że mąż ją opuścił? Czy naród może zapomnieć o zamachach terrorystycznych, które wstrząsnęły jego miastami, lub o zagładzie zgotowanej mu przez inny naród? Czy można zapomnieć choćby o tym, że ktoś próbował nadszarpnąć naszą reputację lub podważyć wartość naszej pracy? I czy można tak po prostu zapomnieć, jak okropnie potraktowaliśmy tę czy inną osobę?

 

 

 

Żadnej z tych spraw nie można zapomnieć i żadnej zapomnieć nie należy. Zdarzyły się - i powinniśmy je uhonorować, pamiętając o nich. Powinniśmy też uczyć się na własnych błędach, korzystać ze swoich doświadczeń, a to byłoby niemożliwe, gdybyśmy po prostu wymazali je z pamięci.

 

 

 

Przebaczyć znaczy... pogodzić się z rzeczywistością Możemy nie być w stanie zapomnieć o jakiejś krzywdzie, własnej lub cudzej, ale zawsze możemy ją przebaczyć. Zamiast: „to nie do wybaczenia", powinniśmy chyba mówić: „to nie do zapomnienia". Co więcej, musimy przebaczać nawet głębokie krzywdy, jeśli mamy zdrowo się rozwijać. Odmowa przebaczenia to odmowa wyzbycia się bólu, urazy, pretensji - wyzbycia się statusu ofiary - a wynikają z niej nieszczęścia i udręki duchowe. Jeśli nie potrafimy uwolnić się od urazy, zamykamy się w przeszłości, zastygamy w roli ofiary cudzego lub własnego niesprawiedliwego postępowania. Przebaczyć to nie zapomnieć, lecz pogodzić się z tym, co zaszło, wbudować to w swoje doświadczenie i żyć dalej. Właśnie: przebaczyć i żyć dalej, a nie puścić w niepamięć. Przebaczenie pozwala nam pamiętać bez goryczy, choćby smu­tek nigdy nas nie opuścił.

 

 

 

Przebaczyć nie znaczy... zwolnić winowajcę z odpowiedzialności

 

 

 

Przebaczając tym, którzy nas krzywdzą, wcale nie okazujemy tolerancji lub akceptacji dla ich postępowania. Bo jak moglibyśmy im przebaczyć, gdybyśmy najpierw nie uznali, że mamy coś do przebaczenia - że ci, którym przebaczamy, uczynili coś złego? Krytyczna ocena niesprawiedliwości jest nieodzownym elementem aktu przebaczenia.

 

 

 

Przebaczenie to postawa aktywna, wyraźne wskazanie wyrządzonej nam krzywdy i jasne stwierdzenie, że była ona czymś złym. Nie chodzi tu bynajmniej o „przymykanie oczu" i traktowanie winowajcy tak, jakby nic się nie zdarzyło; nie chodzi o udawanie, że niesprawie­dliwość może nie była tak bardzo niesprawiedliwa, a zatem nie chodzi o jej akceptację. Prawdziweprzebaczenie mierzy się z realnością niesprawiedliwego czynu - i mierzy się z nią uczciwie.

 

 

 

Przebaczenie nie oznacza też, że „umarzamy" winę, darowując ją winowajcy. Każdy z nas odpowiada za swoje czyny i musi ponosić ich skutki; żyjemy w złożonym systemie społecznym, który nakłada na nas obowiązki, narzuca standardy postępowania. Przebaczenie nie usuwa winowajcy poza ten system, bo nie może: jest osobistą postawą wpływającą na zdrowie emocjonalne i duchowe jednostki, niezależną od zbiorowej woli, która formułuje normy społeczne. To, że przebaczyliśmy wyrządzoną nam krzywdę, nie podważa naszego prawa do przewidzianego za nią zadośćuczynienia. Jan Paweł II przebaczył tureckiemu zamachowcowi Mehmetowi Alemu Agcy, który próbował go zabić, nie prosił jednak, by wypuszczono Agcę na wolność. Przebaczenie to dar indywidualny. Kara więzienia była konsekwencją czynu Agcy wymaganą przez społeczeństwo.
 
autor: Jim McManus CSsR, Stephanie Thornton
format: A5
stron: 142
ISBN: 978-60998-51-9
rok wydania: 2010
oprawa: miękka

 

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Produkt dnia
Rekolekcje z Janem Pawłem II
Rekolekcje z Janem Pawłem II
12,00 zł 10,80 zł
szt.
Powołani do nadziei o. Winfried Wermter
Powołani do nadziei o. Winfried Wermter
15,00 zł 13,50 zł
szt.
Miłość chodzi po Woodstocku ks. Rafał Jarosiewicz
Miłość chodzi po Woodstocku ks. Rafał Jarosiewicz
10,00 zł 9,00 zł
szt.
Modlitwa uwolnienia cz. 4 Neal Lozano
Modlitwa uwolnienia cz. 4 Neal Lozano
18,00 zł 16,20 zł
szt.
Seminarium Odnowy Wiary - podręcznik formacyjny
Seminarium Odnowy Wiary - podręcznik formacyjny
25,00 zł 22,50 zł
szt.
Małe cuda Boga Dominik Włoch
Małe cuda Boga Dominik Włoch
19,90 zł 17,91 zł
szt.
 Jak zadbać o swoją wiarę (Paweł Drobot CSsR)
Jak zadbać o swoją wiarę (Paweł Drobot CSsR)
19,00 zł 17,10 zł
szt.
Śladami Ojca o. Kozłowski
Śladami Ojca o. Kozłowski
14,00 zł 12,60 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl